Ny Delphi bruger :-}

Tags:    delphi

Jeg er ny Delphi bruger og har lidt problemer med at få "uses" til at virke!
Jeg har overtaget et større projekt hvor alle .dcu filer ligger i en undermappe.
Problemet er at, når jeg compiler projektet kan den ikke finde .dcu filerne.
Hvordan sættes det op?
Jeg bruger Studio 2006!

Hilsen
Michael











Tools->Environment options->Library.
Tryk på ... ud for Library path. Tilføj mappen i det nye vindue der kommer frem.



Hej Jonas,

Tak for dit svar.

Men det er tilsyneladende ikke samme version af Delphi vi har. Jeg har Studio 2006 Version 10.0.2211.34776 Update 1
Og der er menuen måske lidt anderledes.
Tools->Options og herefter kommer der en dialogboks.
Og her er godt nok en gren der hedder Enviroment Options, og herunder en der hedder Library-Win32. Her har jeg nu sat stien ind, og nu kan den finde .dcu filerne. Men nu vil den også vide hvor .dcu filernes .pas filer er! Dem har jeg ikke fået med til projektet. Er det en fejl?



DCU og PAS er de samme filer. DCU-filerne er bare compiled så man ikke kan få sourcen. Så det er ikke en fejl. Det kan være det er nogle andre filer den spørger efter nu.



Jeg ved godt at DCU er compilede PAS filer, men den siger at den ikke kan compile PAS filen med samme navn som DCU filen.
Fejl:[Pascal Fatal Error] Main.pas(10):F2063 Could not compile used unit 'JvRichEdit.pas'



Michael



Jeg troede at det var nogle filer der var lavet til dette projekt, men nu har jeg lige fundet ud af at det til syneladende er nogle standart filer. Hvor finder jeg dem?

Michael



JvRichEdit....tror måske det er nogen fra Jedi Vcl. Prøv at google "delphi jedi". Kan ikke lige huske hvad siden hedder.



t